El Servei de Certificació Digital d'EACAT s'adreça a les administracions públiques usuàries del Servei de Certificació Digital de l'AOC, tant les que enviïn les sol·licituds de certificats digitals directament a l'AOC com les que estiguin associades a una Entitat de Registre T-CAT (p.e; Consell Comarcal).
Qui pot fer la sol·licitud de certificats digitals T-CAT a través d’EACAT?
Les sol·licituds les pot crear la persona que tingui el rol d’editor o de sol·licitant informat a la Fitxa de Subscriptor. (Aquesta fitxa s'envia a través d'EACAT).
Funcions rol editor: Persona que podrà emplenar les sol·licituds de certificats a EACAT i deixar-les pendents de signatura del Sol·licitant i/o certificador segons el cas.
Funcions rol sol·licitant: Persones que autoritzen l’emissió dels certificats que es sol·licitin des del vostre ens. Serà necessària la signatura d’una d’aquestes persones en cadascuna de les sol·licituds de T-CAT personal.
Quins tràmits relacionats amb el Servei de Certificació Digital es poden fer a través de l’EACAT?
Els tràmits amb relació al Servei de Certificació Digital que es poden realitzar a través de l’EACAT són:
- T-CAT: Sol·licitud i renovació de certificats personals
- T-CAT: Sol·licitud de revocacions
- T-CAT: Sol·licitud i renovació de certificats d'aplicació
- T-CAT: Sol·licitud i renovació de certificats de pseudònim o representant
Com es crea una sol·licitud a través d’EACAT?
Per fer una sol·licitud de certificat a través de l’EACAT, accedeix a l’EACAT (www.eacat.cat), partat “Tràmits>Consorci AOC>Servei de Certificació Digital" i selecciona el tipus de certificat a sol·licitar (personal o d'aplicació).
Un cop fet això, indica la informació corresponent a l’apartat “Informació inicial” i clica a “Desa esborrany” per passar a l’apartat “Dades de la sol·licitud”. Allà, indica les dades del/s certificat/s que demanes i clica a “Envia a signar”. Un cop fet això, el sol·licitant de certificats i el certificador de dades, si s'escau, hauran de signar la tramesa. Un cop fet, veuràs la sol·licitud en el registre de sortida d'EACAT i el corresponent registre d'entrada a l'Entitat de Registre.
Avisos en cas d'errors en la sol·licitud
El Responsable del Servei de Certificació Digital de i el sol·licitant que ha fet la petició rebran informació sobre l'error.
En quin estat es troba una sol·licitud de certificats?
Caldrà que el Responsable de servei de l’ens accedeixi a la Carpeta de Subscriptor:
- Posar la targeta T-CAT personal al lector.
- Clicar l'opció "Lliurament i gestió dels certificats"
- Posar el PIN de la T-CAT.
- Accedir a l'opció "Estat certificats"
- Realitzar la consulta segons indica a l’apartat 2.6 del Manual de la carpeta del subscriptor enllaçat a la mateixa.
El període de lliurament dels certificats que emet l’entitat de registre del Consorci AOC és d’un màxim de 16 dies laborables a partir de la data d’arribada de la documentació correctament emplenada i signada, exceptuant per als certificats de pseudònim i representant que serà un màxim de 20 dies laborables. En cas que opteu pel servei urgent el termini serà de quatre dies laborables i es limita a cinc peticions per ens i setmana. En el cas dels certificats de pseudònim i representant la urgència només aplicarà a renovacions o en cas de pèrdua, robatori, etc.
Com fer sol·licituds de T-CATs personals amb càrrega massiva?
EACAT permet fer sol·licituds de mínim 10 certificats i màxim 50 mitjançant la càrrega massiva, sempre que siguin certificats del mateix tipus i tinguin la mateixa adreça d'enviament.
Des de l’apartat de sol·licituds de certificats personals “T-CAT: Sol·licitud i renovació de certificats personals” escull el tipus de certificat i prioritat, com sempre. A l’apartat “Dades de la sol·licitud” trobaràs l'opció d’importar un arxiu per carregar les dades.
Descarregaràs un Excel amb els camps que cal introduir:
Un cop emplenat l'Excel l'hauràs de pujar a l'EACAT fent clic a la icona d'un full amb una fletxa mirant cap a munt:
Un cop carregat el fitxer, el procediment és el mateix que per una sol·licitud normal.
Recordar:
- les peticions han de ser del mateix tipus de perfil
- les peticions s'han d'enviar al mateix responsable del servei i la mateixa adreça d'enviament en el cas de les T-CAT en Targeta
- les peticions han de tenir la mateixa prioritat
Et podria interessar